Leverans och Retur
Fraktkostnad
PostNord / DHL Pris: 49 kr ( Vi står för ca 50% av den faktiska fraktkostnaden, som ofta är runt 99 kr)
Gratis frakt gäller för köp över 3000 kronor.
Leverans
Paketen är väl emballerade och säkra för skador. Din försändelse levereras vanligast med PostNord eller DHL. Vi väljer den frakt som bäst passar dina köpta varor. Normal leveranstid är 2-4 vardagar inom Sverige. Till Danmark kan det ta 3-10 dagar och till Norge 5-10 dagar, då vi har norskt VOEC skattenummer. Du blir meddelad via sms eller e-post att varan är inlämnad till fraktaren.
Kyrkor
Kyrkoförsamlingar kan ha svårt att handla via Klaran, ni kan maila oss så skickar vi faktura. sales@graceofsweden.com
Ångerrätt - byte och returer
Normal ångerrätt är enligt distanshandelslagen 14 dagar från att din vara ankommit. All typ av ångerrätt förutsätter att varan ej är använd, och att den returneras i oskadat skick med alla tags intakt och obrutna. Vi återbetalar produktens köpesumma.
Ingen returrätt på specialbeställda varor enligt lag.
Vi erbjuder ändå 5 dagars öppet köp på specialbeställda dopkläder som modifierats med dopbroderi efter dina önskemål. Du har under denna tid retur/bytesrätt.
För specialsydda produkter ( vilket gäller de flesta av våra produkter i sortimentet, då de sys till dig på beställning som på en syateljé) och broderade produkter återbetalas 50 % av ordervärdet vid utnyttjande av ångerrätten. Detta gäller dock INTE rosett-broderier, broderade badcaper och bäddset, utan endast dopkläder, för dessa utgår ingen ersättning vid ånger.
Storleksbyte godkänns dock i de allra flesta fall även om plagget är specialsytt.
Kostnader för returfrakt och frakt till kunden betalas av kund vid ånger. Varor som går i retur där det totala köpet inte längre når gränsen för fraktfritt, 3000 kr, så kommer den faktiska fraktkostnaden dras från återbetalningen, dock max 180 kr.
Om påsar, plagg osv är i fel vikta och felpackade, knöliga och måste strykas och packas om vid retur så dras en återställningsavgift på 100 kr ut från återbetalningen. Då våra plagg är extremt noga för varje kund att de får vara i perfekt skick och fint paketerad.
Ej uthämtade paket
För ej hämtade paket ta vi en avgift för frakt, returfrakt och hantering på 400 kr.
Produktfel och reklamation
Om varan returneras på grund av att det är något fel på produkten, kontakta oss så fort du upptäckt felet och returnera den omgående, vid reklamation står vi självklart för returfrakten. Meddela oss om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka. Kreditering sker via Klarna. Alla returnerade varor skall vara oanvända, i eventuell originalförpackning och med ursprungliga märken/tags i orginalskick och obrutnar för att godkännas. Om det mot förmodan skulle vara något fel på produkten du köpt, ber vi dig att kontakta oss via vår kontaktsida eller mail: sales@graceofsweden.com
Anmälan
Alla former av returer ska föranmälas online hos oss innan den skickas. Din anmälan gör du genom att logga in på ditt konto, eller skapa ett konto med samma e-post du använde vid beställningen. Leta upp din order under ”Mina beställningar” och klicka på den. Scrolla ner så ser du returanmälan. Du markerar och sätter antal och skriv ev. kommentar om du vill byta, reklamera eller returnera och sutför din anmälan.
Efter du gjort den väntar du på returgodkännande och skriver du ut returslipen på ditt konto och bifogar den i försändelsen så vi vet från vem returen är så vi kan göra en återbetalning via Klarna.
Om du har problem så hittar du en guide med steg här. Börja på steg 1.
Returer, byte och reklamationer skickas till:
Designcompaniet AB / Grace of Sweden
att: Kristina Olofsson
Lillro 111
855 91 Sundsvall
.