Köp- och leveransvillkor för Grace of Sweden

Fraktkostnad

PostNord / DHL Pris: ca 49 kr ( Vi står för ca. 50% av den faktiska fraktkostnaden.)
Gratis frakt gäller för köp över 3000 kronor.


Leverans och leveranstider

Inom Sverige: Paketen är väl emballerade och säkra för skador. Din försändelse levereras vanligast med PostNord varubrev eller DHL. Vi väljer den frakt som bäst passar dina köpta varor.

De allra flesta modeller finns färdiga för omgående leverans. Ordrar som finns färdigsydda som lagervara skickas inom 1-2 vardagar.

Ordrar som innefattar broderi skickas inom 2-5 dagar.

Ateljésydda dopklänningar, det gäller oftast klänningar i prisklasen över 2500kr,  kan kräva upp till 10 dagars tillverkningstid då de sys upp efter kundens önskemål. (+ leveranstid.) Då vi inte har dessa modeller färdigsydda på vårt lager, utan syr när vi får er order.

Frakttiden tar ca 2-4 dagar inom Sverige, 3-10 dagar till Danmark och Finland. Leverans till Norge kan ta 5-10 dagar.

Vid brådskande leverans, kontakta oss via mail, så gör vi vårt bästa för att ordna det och ge er olika fraktalternativ.

Du blir meddelad via sms eller e-post att varan är inlämnad till fraktaren. Ni får ett aviseringsmeddelande för att hämta ert paket hos PostNord ombud. DHL hämtas på DHLs utlämningsställe Service Point. Eventuella transportskador ska omgående anmälas till uthämtningstillfället. Skadan skall dokumenteras och fotograferas.

Läs mer om Frakt och leverans

Betalning

Betalning gör du via bank/kreditkort, direktbetalning, faktura eller delbetalning. Vi använder Klarna Checkout för alla transaktioner med SSL och maximal säkerhet. Inga kostnader för fakturaavgift eller andra betalavgifter tillkommer i kassan när du använder Klarna Checkout hos oss. Du kan om du vill välja att betala om 2 månader till en kostnad på endast 29 kr. Läs mer om detta under Klarna betalningsvillkor här nedan.

Läs mer om: Klarna betalningsvillkor

Ångerrätt, byte, reklamation och returer

Normal ångerrätt är enligt distanshandelslagen 14 dagar från din vara ankommit. All typ av ångerrätt förutsätter att varan ej är använd, och att den returneras i oskadat skick med alla tags intakt och obrutna. Vi återbetalar produktens köpesumma.

Normalt gäller ingen returrätt på specialbeställda varor. Vi erbjuder ändå 3 dagars öppet köp på specialbeställda varor som tillverkas/modifieras efter dina önskemål. Du har under denna tid retur/bytesrätt. För specialbeställda och broderade produkter återbetalas 50 % av ordervärdet vid utnyttjande av ångerrätten. Detta för att täcka återställningskostnader. Kostnader för returfrakt betalas av kund.

Varor som går i retur där det totala köpet inte längre når gränsen för fraktfritt, 3000 kr, så kommer den faktiska fraktkostnaden dras från återbetalningen, dock max 150 kr.

Om påsar, plagg osv är i felpackade, knöliga och måste strykas och packas om vid retur så dras en återställningsavgift på 100 kr ut från återbetalingen. Då våra plagg är extremt noga för varje kund att de får en vara i perfekt skick och fint packeterad.  

Läs mer om ÅNGERRÄTT, BYTE OCH REKLAMATION

Villkor brodyrservice av kundägda produkter

Om du har en egen klänning och enbart vill köpa brodyr så går det bra om klänningen inte är väldigt gammal och skör. Det finns alltid risk att något missöde sker med en broderimaskin, tex kan det komma oljestänk eller maskinen kör fast och gör ett hål. Med våra egna klänningar är detta inget problem. Men om det skulle ske med din klänning så att den inte går att återställa så ersätter vi dig med en valfri modell av våra klänningar i serien Tradition. Beställ ditt broderi här och sänd oss din klänning.



Ej uthämtade paket

För ej hämtade paket ta vi en avgift för frakt, returfrakt och hantering på 400 kr.

Vem kan handla?

Du måste var 18 år fyllda och myndig för att göra en beställning. Designcompaniet AB har alltid rätt att vägra expediera en beställning utan närmare förklaring (t ex vid misstanke om bedrägeriförsök, extremt stora beställningar eller om det finns rimlig misstanke om att kunden ej kommer att uppfylla aktuella betalningsvillkor.)

Lagerfel

I händelse av att en produkt inte finns i lager, förbehåller vi oss rätten att avboka den eller delar av den, förutsatt att produkten inte går att införskaffa inom den rimliga tidsramen. Vid annullering av order returneras eventuell betalning till kunden. Vi försöker att hålla vår webbshop väl uppdaterad, men vid många beställningar på samma dag kan det dock ske att en vara tagit slut innan detta registrerats i shoppen.

Reservationer

Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga färger eller storlek. Detta beror på vilken dator, skärminställningar etc. du har. Vi reserverar oss mot eventuella felbeskrivningar i produkttexter och måttangivelser. Vi jobbar dock kontinuerligt med att hålla dessa så bra och exakt som möjligt. Följ alltid skötselråd du hittar online hos oss, för de produkter du köpt.
För hygienprodukter så som örhängen gäller ingen bytesrätt med anledning av smittorisk.

Säkerhet & Sekretess

Vi använder SSL (Secure Socket Layer) vilket betyder att alla beställningar är krypterade, d.v.s. helt säkra. Grace of Sweden lämnar aldrig ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part. Detta såvida inte särskilda skäl föreligger som t.ex. begäran från polis, åklagare eller myndighet begär uppgifterna. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om du anser informationen felaktig eller irrelevant, kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta vår kundservice i detta fall.


Vidareförsäljning och 3e parts handel

Våra varor får inte säljs vidare i kommersiellt syfte, utan att handlaren är licensierad och har ett avtal med oss. Detsamma gäller uthyrning av våra varor eller andra kommersiella syften. Kyrkor får låna ut klänningar de köpt från oss.

Vill du bli återförsäljare till Grace Of Sweden, maila oss : sales@graceofsweden.com